20171212_113022

Vanhan ajan joulu -kuvaelma esitettiin joulukuussa 2017 Joutsan yhtenäiskoulun 1-2 luokan oppilaille museon vanhassa tuvassa yhteistyössä Toivakan-Joutsan 4H -yhidstyksen kanssa.

Joutsan Kotiseutuyhdistyksellä on parhaillaan käynnissä

Jousan kylän tarinat talteen -hanke, jolla kootaan yhteen ja tallennetaan julkaisuksi perinne- ja historiatietoa Jousan maakirjakylän alueelta. Tallennustyötä tehdään talkootyönä historiapiirissä, johon kaikki historian tutkimisesta ja tallentamisesta kiinnostuneet ovat tervetulleita. Lisäksi kokeillaan uusia tapahtumia ja tehdään opintomatkoja kotiseututoiminnan kehittämiseksi. Hankkeelle saadaan Leader-rahoitusta Maaseutukehitys ry:n kautta. Hanke päättyy 31.5.2019. Voit lähettää vanhoja valokuvia tai asiakirjoja sekä muistelmia yhdistykselle osoitteeseen joutsankotiseutuyhdistys@gmail.com tai ottaa yhteyttä Arto Hölttään p. 040 509 0128 /  arto.holtta@pp.nic.fi

Katto kulttuurille -hankkeessa toteutettiin vuosina 2016-2017 Joutsan talomuseon alueella olevan rinnelavan katsomon kattaminen. Myös penkit uusittiin ja katsomo sähköistettiin. Rahoitus saatiin Maaseutukehitys ry:n kautta.

Katos 17.6.2017

Joutsaan saatiin kauan kaivattu kesäteatteri rinnelavan katsomon kattamisen myötä.

Lisäksi olimme mukana alahanketoimijana vuonna 2017 Maaseutukehityksen rahoittamassa Yhteisöjen pieninvestoinnit -teemahankkeessa, jonka kautta saimme hankittua yhdistykselle mallinuken, perkolaattorin, av-välineitä ja sarjatulilettupannun. Laitteita voivat myös muut yhdistykset lainata pientä käyttökorvausta vastaan tarvittaessa.

logo_leader_rgb    Leader_logo_rgb_yksi_maaseutukehitys    PageLines- lippu_ja_tunnuslause.jpg